Bölüm 3: Anksiyetenin dibi

Size anksiyetenin dibinden sesleniyorum. Burası epey karışık. Tanımlayamadığım imgeler var. Tanımlayamamak çok berbat. Çünkü bana zarar veriyorlar. Bunun bir filmi filan çekilemiyor mu? Tahlili filan yok mu? Dağarcığım o kadar uçsuz bucaksız değil. Anlatamıyorum.
Evet on üzerinden on olan ataklarım geçti. Artık dünyanın bana göre en acımasız işkencesini kovaladık. Bu demek olmuyor ki güneş açtı, her yer aydınlık. Sis var pus var, kasvet...

Bunun nedenini şu anda biliyorum. Bunun nedeni aslolan şeyin değişmemesi. İlaç dedikleri şey üstüne düşeni yapıyor evet. Fakat bu bana göre şunun gibi: kanserli bir hasta düşünün; kemoterapi görüyor. İyileşme şansı var. Aldığı kimyasallar var gücüyle savaşıyor vücutta kanserine karşı. Fakat kanserinin asıl nedeni ne? Sigara mı? Stres mi? Genetik mi? Ya da hepsi birden mi??
Benim paniğimin asıl nedeni beni boğan, köşeye sıkıştıran, aşağı çeken düşünce yapımdı. Bunu ilaçlar değiştiremezdi. İlaçlar bunu değiştirmek için beni normalize eder, bana zaman tanırdı. İlaçların o kadar fantastik güçleri yoktu. Anahtar kelime ise farkındalıktı. Kendimin farkına vardığım zaman değiştirebileceklerimi keşfederdim. Bir yandan muhteşem bir ilüzyonist gibi benle oyun oynayan bu hastalığı keşfederken kendimi de keşfedersem işlem tamam demekti. 


Bilimin epey ilerlediği zamanlarda belki şu an filmlerde ele alınan kötü hatıraları resetleme durumları gerçekleşecek. TMS (Transkranial Manyetik Stimülasyon) denen ve şu anda psikiyatristlerin hemfikir olamadığı ve epey pahalı olan, benim anladığıma göre kafayı ihya etme işlemi belki de ilerleyen dönemlerde alıp başını yürüyecek. Ya da panik atağı durduran fısfıs bulunacak. Bir buçuk dakikada panik atağa dur diyen bileklik üretilecek. Civciv çıkacak kuş çıkacak...




Tüm bunları beklemeye gerek yok. Hiçbiri sizin içsel gücünüz kadar etkili olamayacak çünkü. Günümüzde ruh sağlığını dahi metalaştırıp piyasada dolanan bazı yaşam koçları, spritüalistler, pskologlar hatta psikiyatristler... Size edecekleri en büyük yardım kendi gücünüzü farkettirmeleri olabilir. İlk baş gösterdiğinde karşısında tir tir titrediğiniz panik - atak denen hadise sizin karşınızda titremesi gereken ucuz bir oyundan başka bir şey değildir.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder